Kaip pagerinti regėjimą?

Kaip pagerinti regėjimą? Šiais laikais, kuomet prie išmaniųjų telefonų bei kompiuterių ekranų praleidžiame vis daugiau ir daugiau laiko, šis klausimas nebėra aktualus tik senyvo amžiaus žmonėms. Kadangi daugeliui iš mūsų kompiuterio atsisakyti praktiškai neįmanoma, svarbu tinkamai pasirūpinti savo regėjimu, kad kuo ilgiau išsaugotumėmte jo aštrumą. Prastas regėjimas blogina gyvenimo kokybę ir gali baigtis brangiai kainuojančiomis operacijomis, o blogiausiu atveju – net ir visišku apakimu.

Visgi, iki operacijos yra daugybė būdų kaip pagerinti regėjimą ir stiprinti savo akis. Svarbiausia nepamiršti šių paprastų taisyklių ir jų laikytis visada, taip jūsų akys išliks sveikos, o regėjimas aštrus ir jūs ilgai galėsite džiaugtis geru regėjimu.

Kaip pagerinti regėjimą natūraliais būdais?

1. “Maitinkite” akis. Akims – kaip ir bet kuriai kitai kūno daliai, reikia tam tikrų maistinių medžiagų bei elementų, kad jos galėtų tinkamai funkcionuoti. Panašiai kaip ir kitiems organams, akims labiausiai tinka mityba susidedanti iš vaisių, daržovių bei maisto produktų, kuriuose yra mažai cukrų bei riebalų.

  • Vitaminas A, C ir E, kartu su mineralais, tokiais kaip varis ir cinkas turėtų būti kasdienės mitybos dalis. Šie vitaminai yra esminiai elementai, lemiantys gerą regėjimą bei apsaugą nuo akių ligų. Šių medžiagų rasite įvairiose uogose, apelsinuose, kiaušiniuose, lašišoje, skumbrėje, migdoluose, austrėse bei kalakutienoje.
  • Antioksidantai, tokie kaip beta karotinas, liuteinas ir zeaksantinas, padeda apsaugoti akis nuo ultravioletinės saulės spinduliuotės. Šių antioksidantų rasite tamsiose lapinėse daržovėse, moliūguose, saldžiosiose bulvėse bei morkose.
  • Siera, cisteinas ir lecitinas apsaugo akies lęšiuką nuo kataraktos vystymosi. Šių medžiagų rasite česnakuose, svogūnuose ir kaparėliuose.
  • Mėlynės, vynuogės ir goji uogos turi priešuždegiminių savybių, kurios padės pagerinti jūsų regėjimą.
  • Maždaug 1 gramas omega-3 riebalų rūgščių per dieną, padės apsisaugoti nuo geltonosios dėmės (AMD) ir sausų akių sindromo. Šių riebalų galite gauti iš lašišos, skumbrės, silkės, linų sėmenų ir graikinių riešutų.

2. Mankštinkite akis. Paprasti pratimai akims padės išlaikyti optimalų regėjimą. Stenkitės atlikti akių pratimus kai tik atsikeliate ir prieš eidami miegoti bei tada, kai jaučiate akių nuovargį. Visada prieš atlikdami pratimus nusiplaukite rankas, kad liesdami jų netyčia neužkrėstumėte.

  • Pradėkite paprastai sukdami akis ratu pagal laikrodžio rodyklę dešimt kartų ir tada 10 kartų prieš laikrodžio rodyklę.
  • Iškelkite rodomąjį pirštą maždaug 10 cm atstumu nuo nosies galiuko ir įdėmiai žiūrėkite į jį penkias sekundes. Tuomet žvilgsnį nukreipkite į tolį. Pakartokite šį pratimą 10 kartų.
  • Patrinkite delnus vieną į kitą, kol pajusite šilumą. Tuomet užsimerkite ir švelniai uždenkite akis delnais 5-10 sekundžių. Kartokite pratimą 3 kartus.
  • Pamasažuokite smilkinius, kaktą bei paakius su nykščių krumpliais. Kiekvieną vietą masažuokite sukamaisiais judesiais maždaug 10-20 kartų.

3. Pailsinkite akis. Kadangi mūsų akys dirba be sustojimo, turime pasirūpinti jų poilsiu, darydami pertraukas dienos eigoje bei gerai išsimiegodami nakties metu. Tinkamo poilsio ir miego trūkumas gali silpninti jūsų regėjimą. Ilsinti akis ypač reikia tiems, kurie daug dirba su kompiuteriu.

  • Dirbdami su kompiuteriu, įsirašykite specialią programą, kuri automatiškai primins apie tai, kad laikas daryti pertrauką. “Windows” vartotojai gali parsisiųsti programą “EyeLeo“, o naudojantys “Mac OS” – “Time out” aplikaciją.
  • Jei dirbate ne su kompiuteriu, tačiau vistiek turite intensyviai dirbti su akimis (skaityti dokumentus ir t.t.), nusistatykite priminimą telefone: kas valandą užmerkite akis 3-5 minutėms. Atpalaiduokite galvą bei kaklo raumenis ir stenkitės sustabdyti minčių srautą – apie nieką negalvokite.
  • Taip pat nusistatykite priminimą (dirbant su kompiuteriu apie tai automatiškai gali priminti aukščiau minėtos programos) kas 10 minučių ir 10 sekundžių pažiūrėkite į objektą, esantį už ne arčiau kaip 10 metrų.
  • Kas valandą darykite bent jau 5-10 minučių pertraukas. Visiškai atsitraukite nuo kompiuterio, televizoriaus ar išmaniojo telefono ekrano. Ši taisyklė taipogi galioja ir skaitant.

Regėjimo korekcija

1. Pasitikrinkite savo regėjimą. Kaip pagerinti regėjimą apart natūralių priemonių? Visų pirma – reguliariai lankytis pas akių gydytoją. Jis nustatys, kokios būklės yra jūsų rega ir ar nesergate kokia nors akių liga. Jei jums liejasi vaizdas, blogai matote žiūrėdami tolyn arba artyn, jums gali būti reikalingi akiniai arba regėjimo korekcija.

  • Atsižvelgiant į savo amžių, sveikatos būklę bei akių ligų rizikos lygį, reguliariai lankykitės pas akių gydytoją. Senyvo amžiaus arba žmonės, kurių šeimoje yra sergančių tam tikromis akių ligomis, pas akių gydytoją turėtų lankytis dažniau. Sveikiems žmonėms vizitas turėtų būti atliekamas kartą per metus. Atsiminkite, kad jeigu pajutote problemas akyse – kuo skubiau kreipkitės į daktarą. Kuo anksčiau bus nustatyta liga ir paskirtas tinkamas gydymas, tuo mažiau problemų turėsite ateityje.
  • Kasmetinis vizitas pas akių gydytoją parodys ar jums reikalingi akiniai ar kontaktiniai lęšiai.
  • Jei esate vyresnio amžiaus (40 metų ir daugiau), pasitikrinkite dėl kataraktos bei glaukomos. Šios ligos, negydomos tik blogėja.

2. Nešiokite akinius (jei reikia). Jei jums yra trumparegystė ar toliaregystė – gali tekti pradėti nešioti akinius. Abiem atvejais, pakinta ragenos forma (pailgėja arba patrumpėja), todėl akiniai padeda priešintis išsikreipusiai ragenai.

  • Akiniai yra paprasčiausias, pigiausias ir saugiausias būdas koreguoti su regėjimu susijusias problemas. Galima rinktis iš daugybės lęšių: bifokalinių, trifokalinių, progresinių, skirtų skaitymui ar vairavimui.
  • Taipogi populiari alternatyva akiniams yra kontaktiniai lęšiai. Lęšiai dedami tiesiai ant akių, jų būna kietų, minkštų, ilgalaikio dėvėjimo, trumpalaikio dėvėjimo, dujoms pralaidžių bei bifokalinių.
  • Akinius ar kontaktinius lęšius reiktų rinktis tik pagal gydytojo nurodymus.

3. Kaip pagerinti regėjimą, jeigu nenorite nešioti akinių? Jei nenorite nešioti akinių ar kontaktinių lėšių, galite rinktis iš keleto skirtingų operacijų tipų. Per paskutiniuosius du dešimtmečius, šios operacijos tapo įprastos ir didžioji dalis atvejų yra sėkmingos bei saugios.

  • LASIK operacijos metu yra nupjaunamas ragenos lopinėlis. Tuomet, nuėmus reikiamą kiekį šio audinio ir jį išgarinus, lopinėlis uždedamas atgal. Šiai operacijai yra taikoma vietinė nejautra, tad jokio skausmo pacientas nepatiria. Procedūra yra greita ir nereikalauja ilgo pooperacinio periodo.
  • LASEK operacijos metu yra atkeliamas epitelis (ragenos sluoksnis). Vėliau, eksimeriniu lazeriu pašalinamas reikiamas audinio kiekis. Epitelis dedamas atgal ant ragenos paviršiaus. Galiausiai uždedamas kontaktinis lęšis. Lyginant su LASIK operacija, LASEK pooperacinis periodas trunka ilgiau ir gali būti skausmingesnis bei komplikuotesnis, tačiau tai vis tiek yra labai saugi procedūra.
  • PRK (fotorefrakcinė keratokomija) – tai operacija, panaši į LASEK, tačiau vietoje ragenos, koreguojamas pats epitelis. Pooperacinio periodo metu, keletą dienų reikia nešioti apsauginius kontaktinius lęšius.
  • IOL – intraokuliarinio lęšiuko implanto operacija, kurios metu akies priekinėje dalyje yra įstatomas dirbtinis lęšiukas. Šiuo metu tai nėra populiari operacija.

Kaip pagerinti regėjimą tinkamai išnaudojant aplinkos veiksnius?

1. Sureguliuoti apšvietimą. Kambarys, kuriame būnate turėtų būti švelniai apšviestas. Dėl netinkamų šviesos spalvos dažnių ir skleidžiamos spinduliuotės, kuri sukelia mieguistumą, fluorescencinės lempos yra netinkamos mūsų akims.

inpost
  • Skaitydami, šviesos šaltinį pastatykite už savęs arba nukreipkite tiesiai į knygą. Šviesa neturi kristi jums į akis.
  • Dirbant prie stalo, naudokite stalinę lempą, kuri taipogi šviesą nukreiptų tiesiogiai į tašką, kuriame esate sutelkę savo žvilgsnį. Stalinės lempos gaubtas turi uždengti šviesą, kad ji nepatektų jums į akis.
  • Venkite žiūrėti televizorių, naudoti išmanųjį telefoną ar dirbti kompiuteriu tamsoje.

2. Pagerinkite oro kokybę. Akių išsausėjimą sukelia skysčių akyse trūkumas. Sausos akys gali būti nedidelė problema, tačiau taipogi gali sukelti rimtus akies uždegimus.

  • Naudokite oro drėkintuvą, norint palaikyti tinkamą drėgmės lygį namuose ar darbe.
  • Jei šildotės oro/vandens siurbliu, sureguliuokite termostatą taip, kad pučiamas oras ir dulkių dalelės mažiau dirgintų jūsų akis.
  • Jei darbe dirbate netoli ventiliacijos šaltinio, paprašykite, kad jus perkeltų į kitą vietą.
  • Meskite rūkyti ne tik tada, kai jums išsivysto sausų akių sindromas. Rūkymas gali sukelti pavienius akių uždegimus.
  • Jei dažnai išsausėja akys, naudokite dirbtines ašaras (akių lašus).

3. Kaip pagerinti regėjimą, pasirenkant tinkamus akinius?

Nešiokite tik jums specialiai pritaikytus akinius ar kontaktinius lęšius. Šiais laikais, akiniai gaminami praktiškai visoms veikloms, tad prieš įsigydami akinius, pasitikrinkite akis ir pasitarkite su gydytoju, kokius akinius ar lęšius jums reikėtų nešioti.

  • Yra daugybė receptinių ir nereceptinių akinių, skirtų skirtingo amžiaus žmonėms bei skirtingoms veikloms: sportui, darbui su kompiuteriu, skaitymui ir t.t.
  • Jei dirbate lauke ar daug laiko praleidžiate automobilyje, įsigykite UV saulės spindulius blokuojančius akinius nuo saulės.
  • Jei gydytojas jums išrašė akinius tik tam tikram laikotarpiui – privalote juos “išnešioti” visą nurodytą laiką. Taipogi visuomet nepamirškite valyti akinių.

4. Mažinkite laiką, praleidžiamą prie kompiuterio. Kompiuteris yra viena dažniausiai pasitaikančių priežasčių, dėl kurios žmonėms skauda akis. Stenkitės daryti pertraukas, mankštinti akis ir nuolat gerti daug skysčių.

  • Dirbdami kompiuteriu, stenkitės kuo daugiau mirksėti – taip akys gaus pastovų drėgmės kiekį ir neišsausės.
  • Dirbdami su kompiuteriu, vadovaukitės 10-10-10 taisykle: kas dešimt minučių, dešimt sekundžių pažiūrėkite į objektą, esantį toliau nei dešimt metrų.
  • Rinkitės šviesos neatspindintį monitorių, kad išvengtumėte įtampos akyse. Taipogi sureguliuokite šviesos šaltinius taip, kad jie nekristų jums tiesiai į akis.
  • Reguliariai valykite kompiuterio ekraną nuo dulkių.
  • Padidinkite kompiuterio šrifto dydį, kontrastą, šviesumą – kad būtų lengviau skaityti.
Kaip pagerinti regėjimą?
5 (100%) 2 votes

Taip pat skaitykite