Kompiuterinis regos sutrikimo sindromas

Kompiuterinis regos sutrikimo sindromas – kas tai?

Kompiuterinis regos sutrikimo sindromas – dėl nuolatinio darbo kompiuteriu sukeltas regėjimo sindromas. Šiomis dienomis, daugelis žmonių dirba darbus su kompiuteriu ir jiems tenka valandų valandas įtemptai žiūrėti į monitorių. Ilgas žiūrėjimas į kompiuterio ekraną kaip reikiant įtempia mūsų akis.

Akių problemos, kurias sukelia darbas su kompiuteriu, sutelpa į pavadinimą kompiuterinis regos sutrikimo sindromas. Tai nėra viena konkreti problema. Priešingai, dažniausiai į ją įvairus akių skausmas bei įtampa. Tyrimai rodo, jog maždaug 50-90% žmonių, dirbančių kompiuteriu, pasireiškia bent jau kai kurie šio sindromo simptomai.

Kompiuterinis regos sutrikimo sindromas paliečia ne tik suaugusiuosius. Vaikams, nuolat žiūrintiems į išmaniųjų telefonų ar kompiuterio ekranus mokykloje ar namuose, taipoi pasireiškia kompiuterinio regos sutrikimo sindromo simptomai. Ypač tai paliečia tuos, kurių laikysena nėra ideali bei tuos, kuriems tenka dirbti prie netinkamo apšvietimo.

Kokią įtaką kompiuteris daro mūsų regėjimui?

Kompiuterinis regos sutrikimo sindromas yra panašus į riešo kanalo sindromą bei kitus pasikartojančių judesių sutrikimus, kurie dažniausiai išsivysto darbo metu. Kompiuterinis sindromas atsiranda dėl to, jog akys visuomet “eina tuo pačiu keliu”: monitorius-klaviatūra-monitorius ir t.t. Šis sindromas gali tik blogėti, jei judesys ir toliau bus tęsiamas.

Kuomet dirbame su kompiuteriu, mūsų akys nuolatos turi fokusuoti ir refokusuoti. Kai skaitome, jos juda pirmyn ir atgal. Kartais akis nuo monitoriaus tenka atitraukti norint pasižiūrėti į dokumentus, o po to reikia vėl grįžti prie monitoriaus. Mūsų akys reaguoja į besikeičiančius vaizdus, matomus ekrane, tam, kad smegenys galėtų tuos vaizdus apdoroti. Visi šie veiksmai reikalauja daug akių raumenų pastangų. Ir priešingai nei skaitant knygą ar vartant dokumentus, kompiuterio ekranas prideda kontrasto, mirgėjimo ir atspindžių, kurie dar labiau apsunkina darbą akims.

Didesnė tikimybė, jog kompiuterinio regos sutrikimo sindromo problemos pasireikš žmonėms, jau turintiems regėjimo problemų bei tiems, kuriems jau reikia akinių, bet jie jų nenešioja arba nešioja akinius, kurie nėra pritaikyti darbui su kompiuteriu.

Darbas su kompiuteriu sunkėja su amžiumi, kuomet akių lęšiukai tampa mažiau prisitaikantys. Maždaug ties 40-aisiais gyvenimo metais, gebėjimas fokusuoti arti bei toli esančius objektus po truputį prastės. Akių gydytojas tuomet jums greičiausiai diagnozuos presbiopiją.

Kompiuterinio regos sutrikimo sindromo simptomai

Moksliškai nėra įrodyta, kad kompiuteris sukelia ilgalaikius akių pažeidimus. Tačiau nuolatinis naudojimasis kompiuteriu gali sukelti akių įtampą bei diskomfortą. Gali būti, jog jums pasireikš:

Jei pasireiškus šiems simptomams, nesiimsite jokių priemonių, jie gali paveikti daugiau nei jūsų akis. Šie simptomai gali daryti įtaką jūsų darbo kokybei bei našumui.

Kompiuterinio regos sutrikimo sindromo gydymas

Taisyklinga laikysena dirbant su kompiuteriu
Taisyklinga laikysena dirbant su kompiuteriu.

Keletas paprastų pakeitimų jūsų darbo vietoje gali ženkliai pagerinti arba užkirsti kelią su kompiuteriniu regos sutrikimo sindromu susijusioms problemoms.

Pašalinkite atspindžius. Sureguliuokite apšvietimą taip, kad jis sumažintų poveikį monitoriui. Jei šviesa, sklindanti iš šalia esančio lango sukelia atspindį monitoriuje, perstatykite stalą ir monitorių taip, kad šio atspindžio neliktų, arba užtraukite užuolaidas. Taipogi, jei virš galvos esantis apšvietimas per ryškus – jį sumažinkite arba įsigykite stalinę lempą, kuri tolygiai paskirstytų šviesą ant jūsų darbo stalo.

Pertvarkykite savo darbo stalą. Idealiausia pozicija dirbant kompiuteriu – kuomet monitoriaus viršutinė linija yra lygi arba šiek tiek žemiau akių lygio, o pats monitorius nuo akių atitolęs 50-70cm atstumu. Norint patogiai matyti tai, kas yra monitoriuje, turėtumėte sėdėti taip, kad nereiktų lenkti kaklo į priekį ar įtempti akių. Darbui su spausdintais dokumentais, šalia monitoriaus ir monitoriaus aukštyje, pastatykite stendą, iš kurio galėsite patogiai skaityti dokumentus. Tokiu būdu, jums nereikės žvilgsnio nukreipti į apačią ir atgal monitorių.

Ilsinkite savo akis. Laikykitės 10-10-10 taisyklės. Kas 10 minučių, 10 sekundžių pažiūrėkite į objektą, esantį mažiausiai už 10 metrų. Taipogi, nuolatos mirksėkite ir gerkite daug vandens, kad akys neišsausėtų.

Reguliuokite monitoriaus nustatymus. Jūs neprivalote gyventi su gamykliniais parametrais. Jei jums nepatogu, reguliuokite ryškumą, kontrastą bei šrifto dydį, kol rasite jums tinkamiausią variantą.

inpost

Nuolat lankykitės pas akių gydytoją reguliariems akių patikrinimams. Jums gali reikėti akinių ar kontaktinių lęšių. Gydytojas nuspręs ar jums reikia akinių pastoviam nešiojimui ar tik darbui su kompiuteriu.

Kompiuterinis regos sutrikimo sindromas
Įvertinkite šį įrašą:

Taip pat skaitykite