Taisyklingas sedėjimas prie kompiuterio

Taisyklingas sedėjimas prie kompiuterio – ar toks egzistuoja? Jei taip, tai koks jis turėtų būti? Į šiuos klausimus atsakome šiame straipsnyje.

Šiandieniniame pasaulyje, kasdien daugybė žmonių praleidžia vis daugiau ir daugiau laiko darbui su kompiuteriu. Ilgas darbas su kompiuteriu, priverčia itin smarkiai įsitempti mūsų akis bei kitas kūno dalis.

Beveik kiekvieną žmogų, kuris dirba su kompiuteriu ilgesnį laiką darbe, mokykloje ar namuose — gali kamuoti galvos skausmai, perštinčios, paraudusios akys, įsitempęs kaklas ir kiti simptomai, apimantys kompiuterinės regos sutrikimo sindromą. Ilgalaikis netaisyklingas darbas su kompiuteriu, gali sukelti fizinį stresą kūnui, kuris gali baigtis net ir negalia.

Tačiau yra gerų naujienų: jūs galite sumažinti su kompiuteriu susijusį diskomfortą. Tereikia tinkamai suprasti savoką “taisyklingas sedėjimas prie kompiuterio” – sureguoliuoti darbo vietą ir šių problemų išvengsite. Tai padaryti padės kompiuterio ergonomika.

Kas yra kompiuterio ergonomika?

Ergonomika yra mokslas, kuriantis darbui skirtą įrangą arba darbo vietą bei siekiantis sukurti optimalias darbo sąlygas, kurios tausotų žmogaus sveikatą.

Kompiuterio ergonomika siūlo būdus, optimizuojančius darbo vietą ir taip padeda sumažinti kompiuterinės regos sutrikimo sindromo simptomus: kaklo, nugaros, pečių skausmus.

Taisyklingas sedėjimas prie kompiuterio: 10 pagrindinių taisyklių

Susikurti ergonomišką darbo vietą darbui su kompiuteriu galime kiekvienas iš mūsų. Tam nereikia didelių pastangų ar išlaidų.

Pateikiame pačius svarbiausius ir dažniausiai ergonomikos specialistų akcentuojamus patarimus taisyklingam darbui su kompiuteriu užtikrinti. Šie patarimai sukurti žmonėms, kompiuterį naudojantiems

Nuo kompiuterio darbo pavarges vyras
Tinkamai sureguliavęs savo darbo aplinką bei sedėseną, šis vyras išvengtų kaklo bei nugaros skausmų.

kasdien. Jie padės sumažinti akių bei raumenų įtampą, traumų ir kompiuterinės regos sutrikimo sindromo riziką.

  1. Sedėkite taip, kad galva ir kaklas būtų tiesioje linijoje kartu su liemeniu. Galva neturi būti palinkusi nei į priekį, nei atgal.
  2. Jūsų žvilgsnis turi būti nukreiptas tiesiai į monitoriaus ekraną. Venkite į monitorių žiūrėti pakreipta galva ar pasukta nugara.
  3. Alkūnes patogiai laikykite kuo arčiau kūno.
  4. Sedėkite kedėje, kuri užtikrina atramą apatinei nugaros daliai ir turi minkštą sėdimąją dalį.
  5. Kompiuterio pelę laikykite kuo arčiau klaviatūros, kad nereikėtų jos nuolatos siekti.
  6. Monitoriaus aukštį sureguliuokite taip, kad viršutinė monitoriaus linija būtų ties jūsų akių lygių ar šiek tiek žemiau. Tokiu būdu į monitorių žiūrėsite nesulenkdami kaklo.
  7. Monitorių statykite taip, kad į jį eitų kuo mažiau atspindžių bei iš lauko sklindančios šviesos.
  8. Monitorių statykite taip, kad galėtumėte patogiai perskaityti tekstą ir jums nereikėtų lenktis į priekį.
  9. Jeigu dirbant kompiuteriu turite analizuoti ir atspausdintus dokumentussu atspausdintais dokumentais, naudokite specialų stendą, kuris būtų tokiame pačiame aukštyje ir tokiu pačiu atstumu nutolęs nuo jūsų, kaip ir monitorius.
  10. Naudokitės laisvų rankų įranga kuomet dirbdami kompiuteriu, turite kalbėti telefonu.

Kiti patarimai darbui su kompiuteriu

sedejimas prie kompiuterio

Taipogi, sureguliuokite kėdės aukštį taip kad:

  • Jūsų žastai (rankos dalis tarp peties ir alkūnės), būtų statmenos su grindimis, o ne ištemptos į priekį ar sulenktos atgal.
  • Jūsų dilbiai (rankos dalis tarp alkūnės ir plaštakos), riešai ir plaštakos suformuotų 90 laipsnių kampą su žastais.
  • Jūsų šlaunys būtų lygiagrečios, o blauzdos statmenos grindims.
  • Jūsų riešai ir delnai nesiremtų į aštrius kampus.

Jei nešiojate bifokalinius ar trifokalinius lęšius, kompiuterio ekraną turėtumėte matyti patogiai, neatlošdami galvos atgal. Jei visgi jums reikia atlošti galvą, kad galėtumėte patogiai matyti, jums gali padėti specialūs akiniai darbui su kompiuteriu.

inpost

Laikykitės šių patarimų ir jie padės jums išvengti netaisyklingos laikysenos dirbant su kompiuteriu padarinių: galvos, kaklo, nugaros, pečių skausmo bei kompiuterinio regos sutrikimo sindromo.

Tačiau nepamirškite, jog ilgalaikis darbas su kompiuteriu — net ir idealiai sukomplektuotoje darbo vietoje — sukelia stresą kūnui ir akims. Tam, kad išvengtumėte šių stresų, kurie gali sukelti kompiuterinį regos sutrikimo sindromą ir kitus fizinius sutrikimus, dirbdami su kompiuteriu nuolat darykite pertraukas.

Daugelis ekspertų rekomenduoja, jog dirbant su kompiuteriu atsitraukti kelioms minutėms reikėtų bent kas 20-30 minučių, o kas valandą daryti mažiausiai 10 minučių pertrauką.

Per šias pertraukas “pratampykite” rankas bei nugarą. Leiskite pailsėti akims žiūrėdami į kokį nors objektą, nutolusį bent jau 6 metrų atstumu.

Taipogi, nepamirškite kuo dažniau mirksėti, kad sumažintumėte sausų akių sindromo tikimybę. Jei reikalinga, naudokite “dirbtines ašaras” (akių lašus), kurie sudrėkins jūsų akis.

Taisyklingas sedėjimas prie kompiuterio
5 (100%) 1 vote

Taip pat skaitykite